tisdag 27 januari 2009

På benen igen..

..efter ett tufft dygn med rinnande näsa, täppt näsa, feber, en skata i halsen, värk i ryggen och en dunderförkyld 1-åring som kladdar snor ÖVERALLT. Idag trotsade vi förkylningar och tog en promenad runt stallet med en galen hund och en överlycklig liam i pulka. Kul att några är pigga och glada i allafall.

Då mina teorier för att stoppa förkylning inte verkade fungera denna gång, så får jag väl läsa på om detta ämne, så jag är beredd med några nya teorier till nästa gång det slår till. Om någon där ute har något tips, så är det mer än välkommet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har tyvärr inga tips =( Är fortfarande förundrad över att vi lyckats hålla oss så friska!!
Säg till så fort ni är pigga och krya igen så får vi hitta på något!
Max somnar inte fast han knappt sovit idag. Dom gör verkligen som dom vill!!
Krya på er! Kram

Anonym sa...

hej vännen! hur är det med er??? hoppas ni blir friska snart:) ta en dunderkur som jag & Mackan brukar använda,drick massor av vatten med färskpressad citron i och sen ett glas vatten med cvitaminbrus och en enchineabrus i samma glas...det funkar ju skit bra det...sen är det ju alltid bra att äta mycket apelsiner oxå:) pröva! jag lovar att det funkar:)
Kram! Sofia

ninalina sa...

Jag tror att enda sättet är at härda ut... Och passa på att äta mycket glass - skönt för halsen. Tegroggen verkade inte funka i a f - äcklig var den oxå.

Anonym sa...

Allting som har med kvinnokroppen att göra verkar vara helt individuellt =) Påverkar spiralen mensen något? Som p-piller kan göra menar jag, eller har den inget med hormoner att göra alls?

Anonym sa...

Hur mår ni nu då? Skulle vara kul att ses i veckan!
Kramar!