söndag 1 februari 2009

söndag

Jag är sååå snorig. Blir galen. Det går ju aldrig över. Nu har jag varit riktigt förkyld i 8 dagar. Annars så brukar jag bara vara så där hängig och dålig i någon dag, men nu är det envist. Men men..det är ju sådana tider nu. Liam är också jättesnorig. Men tack och lov pigg och glad. Det är ju huvudsaken. Tyvärr så blir det inget bad imorrn, hade ju sett fram emot det. Vi skulle ju åka och bada med grabbmamman, men förkylningen tyckte något annat.
Idag har jag varit på barnmässan i fyrishov. Åkte dit själv och träffade upp m, vi var "barnlediga"....så skönt. Sen tog vi en trevlig lunch på stan innan vi åter begav oss hem till man och barn =) Oj vad man uppskattar egentid när man har en liten kille som klänger och hänger på en hela tiden. Och när man varit borta desto mer uppskattar man att vara hemma. Ibland glömmer man det. Blev dock lite besviken på marknaden, hade varit trevligare att gå en sväng på stan.
Nu har vi i princip precis kommit hem från en innebandymatch. Är så sällan vi tittar på m:s matcher nu. Antingen så har de match 8.00 på en lördag, eller 20.00 på en söndag. Men idag var det någorlunda vettig tid så då passade vi på. Liam uppskattade det verkligen. Och jag med. Hoppas m uppskattade att vi var där.
"Apropå" att uppskatta tiden hemma mer, så har vi bestämt oss för att jag ska börja jobba/plugga i höst. Därmed så har vi sökt dagis till liam till augusti. Känns skönt att ha kommit så långt att vi bestämt oss, men får en klump i magen då jag tänker på att tiden hemma har gått så fort och att jag kommer få ångest över att lämna bort honom. Men ångest kommer jag att få när än vi bestämmer oss för att skola in honom. Även om det så skulle vara i januari. Nu är det bara upp till mig själv att bestämma om jag skall återgå till jobbet eller om jag ska ta tag i att utbilda mig till något vettigt. Ja, jag vet nog vad det lutar åt.
Nu ska jag kolla på Beck. Hej hej

1 kommentar:

Anonym sa...

Det brukar oftast vara skönt med ett beslut och precis som du säger kommer tiden för inskolning va superjobbig oavsett när den är =(
Usch va jobbigt att vara så förkyld =( Hoppas verkligen du blir bra snart!! Vi saknar ju erat sällskap! =)
Massa kramar!!