lördag 3 januari 2009

Hjärtskärande

Har precis sett klart den värsta, hemskaste, grymaste, elakaste och sorgligaste filmen jag någonsin sett. Känns som jag har en tegelsten över bröstkorgen. Tror inte jag andades många gånger under denna film. Och det som gjorde den så sorglig var att den är sann. Om ni vill se en film som berör och som ettsar (ursäkta stavningen) sig fast skall ni se denna. Hur kan någon levande varelse vara så otroligt grym och hjärtlös?! Den gick på bio för ett år sedan och heter American Crime.

I korthet: Två systrar blir lämnade att tas omhand av en fattig sjubarnsmamma under några månader, medans föräldrarna skall jobba. Denna mamma mår psykiskt dåligt och tar ut sitt lidande på en av systrarna. Detta lidande blir snart ren tortyr och ingen i familjen går oskyldig därifrån. Ett av USA:s mest uppmärksammade brott!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då, den måste jag nog se...

ninalina sa...

Den ska jag lägga till på min lovefilm-lista! Några fler filmtips?

Anonym sa...

Men fyy den är filmen såg jag och Mackan för ett tag sedan oxå...huah den är super bra men riktigt vedervärdig.
Kram Sofia