torsdag 15 januari 2009

Tips sökes till röd stjärt =)

Liam är dålig i magen. Han går och småläcker hela tiden och första dagen missade jag det en gång. Så nu har han stora röda "brännpartier" på stjärten....stackarn!! Så nu ägnar jag var 5 min åt att titta i blöjan, för att vara säker på att inte missa något. Funderade på vad det skulle kunna vara som gjort att han blivit så dålig. Det enda jag kan komma på är att han började med någon annan fruktgröt för någon vecka sedan som det är mer fibrer i. Han verkar vara väldigt känslig, då han inte heller kan dricka den milda fullkornsvällingen. Vi har nu återigen övergått till endast risgröt och havrevällningen som är från 5 månader. Hoppas det blir bättre tills imorrn!

Detta var kanske inte ett utav mina mest intressanta inlägg, för vissa i allafall =) Men om någon har några tips på salva eller vad som helst, tas det gärna emot!! I nästa inlägg ska jag försöka vara lite mer intressant...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Max har aldrig varit sådär jätteröd men på honom funkar alltid weledas zinkpasta, så fort han blir pyttelite röd tar jag på det vid ett par blöjbyten så är det kalasfint sen. Tror att det är weleda iaf, man fick små provtuber i den gratis Babyland-boxen. Har däremot hört att potatismjöl funkar bra....

Anonym sa...

Hej vännen! hoppas att allt är bra med er.
Jag använde alltid inityol eller hur det stavas:/ till Alva då hon var liten men den funkade sisådär nu för tiden har jag hittat värsta mirakel krämen Silon den salva är grym! bruka ha den runt hennes knapp på magen där det kan bli irriterat.Den är för irriterad hud och mot vätska...super bra och den funkar över natten så är det bra på morgonen efter...testa den:) kram! Sofia