lördag 17 januari 2009

Shopping

Åkte ner på stan för att försöka hitta ett par jeans. Började med att vi gick in på JERNS som hade rea. Hittade ett par varmfodrade boots till ett bra pris. Gick vidare in på VILA där jag hittade ett par jeans-leggings(svarta), en kofta och en skjorta/blus(på rea). Och så vidare till Carlings, som jag egentligen var på stan för. Hade bestämt mig att från början fråga någon där om hjälp. Så två st som jobbade där sprang och hämtade jeans i olika modeller och stl medans jag bara provade på löpande band. Riktigt svårt att hitta jeans. Men fick tillslut med mig ett par hem. Dock inte gratis. Jag försöker alltid hitta jeans på de lite billigare affärerna som tex. h&m eller gina tricot, men har aldrig lyckats. Så när jag väl hittar ett par jeans så är de inte gratis direkt. Men med mina erfarenheter av jeans-provning, så är jag glad om jag hittar ett par överhuvudtaget.

Summan av dagen: Det blev en dyrare historia än vad jag tänkt mig. Men med tanke på att jag knappt köpt ett plagg sen liam föddes (förutom bebiskläder) så var jag värd detta.
På vägen hem hyrde vi en film. Har fått tips av vänner att den är bra men sjukt läskig. Vissa kunde inte ens se klart den på kvällen i mörkret, utan tittade klart dagen efter i dagsljus. Återkommer imorrn om vad vi tyckte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men bilder för bövelen!!!!!

ninalina sa...

Vaddå för film?

Man är alltid värd det man shoppar!