måndag 12 januari 2009

Varför?

När det finns minst 100 olika leksaker att pyssla med, varför då envisas med att stå och gräva i soptunnan?! Kan man ju undra.

Var lite annorlunda att vara på ÖP nu när liam springer runt hela tiden. Förr kunde man sätta honom på golvet och så höll han sig i närheten. Nu måste man passa hela tiden. Först så att han inte dyker ner i soptunnan, men mest så att inget större barn springer omkull honom eller kör över honom med dockvagnar. Liam var dock helnöjd. Sover nu som en "klubbad säl"(lät inge trevligt).

Fy vilket tråkigt väder. Ska iväg och träna ikväll, tror jag passar på att sola också innan. De har ett sånt där högeffektivt solarium där man endast behöver sola 12 minuter. Jag brukar annars lätt ligga och bli rastlös. Eller helt tvärtom, ibland somnar jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar somna och jag älskar det!! =) Man ska ju helst inte sola bristningarna på ett år men till våren ska jag minsann sola igen, längtar!!
Max älskar soptunnan på badrummet och att lyfta på toalettlocket. Går bara och väntar på att nåt ska kastas i innan jag hinner reagera....
Ses imorn! God natt!

Anonym sa...

Hahahaha gud så rolig han är:) mindre kul för er kanske,men det blir ju billigt med leksaker åt han om han bara gillar soptunnan:)....men Helena,du måste sluta sola solarium..jag har inte gjort det på 2 år nu för min bästa vän är hudteurapet och hon har fått mej inse hur farligt det är...super lätt att åka på hudcancer ju..huah! köp brun utan sol istället gumman:) hoppas allt är bra med er annars! Kram Sofia

Anonym sa...

Tack för idag! Verkligen jättekul! Max somnade som en stock innan vi ens kommit till järnvägsbommen =) Han kanske till och med fortfarande sover där borta! Nu ska vi sätta igång igen efter lite matpaus.
Kram!