tisdag 20 januari 2009

Strömlös natt

Vaknade i natt av att min klockradio var svart. Tänkte att det är väl något i hela området pga snön, så strömmen kommer väl tillbaka snart (jag tror fortfarande att jag bor i lgh och att nån annan fixar sånt). Somnade om. Vaknade en timme senare, fortfarande ingen ström. På med morgonrock och ner i källaren till elskåpet. Letade fram en ficklampa och såg att jordfelsbrytaren slagit i från. Slår på den, som direkt slår ifrån igen. Happ, vad gör jag nu? Ingen ström i hela huset, hur ska jag kunna laga gröt till liam. Det var mitt största problem. Sen vaknade elektrikern-helena till liv. Hittade felet och kunde slå på jordfelsbrytaren igen. Nu, äntligen, kunde helena sova gott igen.

Och med tanke på all snö som fallit under kvällen så bestämde jag mig för att skippa ÖP och åka lite pulka med liam i stället. Så vi tog sovmorgon =) Och tur var väl det, för liam vaknade med feber. Antagligen efter vaccinationen. Men eftersom han, som alltid är glad ändå, så har vi nu åkt pulka runt hela kvarteret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pappa fixar en anställning till dig............

Snyggt jobbat.