torsdag 9 juli 2009

mysiga regn

Jag låter inte äkligt positiv va?? Faktiskt, håll med mig om att det är mysigt (någon gång ibland) när regnet smattrar mot rutan och man får vara inne med mysbelysning, tända ljus och dricka gott te med datorn i knät och plöja sig igenom en massa mysiga inredningsbloggar. Det tycker iallafall jag. Inte blir det mindre mysigt av att höra sambon sätta kakel i det nya badrummet några rum bort. Ett badrum växer fram och inte behöver jag röra ett finger, förutom för att hämta lite verktyg och hålla koll på vår ett-åring. Som faktiskt har roat sig själv hela morgonen. Nu roar han sig med att mata hunden, med en liten pluttbit i taget. Hunden står troget och väntar på varje liten mumsbit han får.

Tyvärr så hade vi råkat räkna lite fel på mängden plattor till väggen, så idag har det fått skett ett byte. Istället för de långsmala blanka vita 10*40 (som var slut i butik), så blir det istället rektangulära blanka vita 25*33. Golvet blir fortfarande ljusgrå 10*10 plattor. Kanske blir det en pelare i duschhörnet med de gråa. Här är plattorna vi valt (lite svårt att se färg och storlek):

3 kommentarer:

Hanna sa...

Det var lugnt i stan när vi var inne vid 10. Knappt en bil ute i ösregnet. Mötte dem dock en timme senare när jag var påväg hem.

Bauhaus ja, där köpte vi mycket grejer till vår lägenhet. Vi jobbade där båda två när vi träffades och alla våra vänner har eller jobbar där nu. Fint med rabatt när man handlar =P

Nej, visst måste man våga! Hade kanske inte funderat så mkt just på pengabiten om inte emil fanns och man hade heltidsjobb att gp tillbaka till. Men nu är ju itne fallet så. SKa rådfråga mina föräldrar och se vad de säger. Önskar de kunde bestämma åt mej =P

ninalina sa...

Det ser jättefint ut!

Jo, jag kan hålla med om att regn kan vara mysigt. Fast jag föredrar stekande sol och blå himmel.

c sa...

Jag tror det räcker med mitt blogginlägg för att du ska förstå vad jag tycker om regn i en vecka. Men jag har ju inge potatis i och för sig.
Puss på dig.