tisdag 16 juni 2009

solen skiner, mamman skiner...

...som solen. Man blir en annan människa när solen äntligen visar sig. Konstigt det där?! Idag har vi påbörjat grävandet av denna tomts katastrof-område, baksidan. Den förra ägaren hade låtit några syrenbuskar växa fritt i x antal år, så buskarna hade förvandlats till en förvildad djungel, som tog upp halva baksidan. Vi klippte ner rubbet och nu har syrenerna åter tagit sprutt. Nu ska vi gräva upp alla ogräsrötter och endast spara syrenbuskarna, som endast skall få bli buskar. Sen ska vi så gräs på den övriga ytan. Riktigt kul att hålla på när man snabbt ser en förändring. Jag är ju annars lite väl otålig av mig och vill att mina tankar sa bli verkliga NU. Imorrn får dock m fortsätta på egen hand då jag och Liam smiter iväg ett par timmar till 4h-gården för lite umgänge med grabbmamman. Ska bli väldigt trevligt.

1 kommentar:

c sa...

Jag fattar inte en grej? Hur vet ni hela tiden hur man ska göra. En hemlig trädgårdsmästare i släkten?