tisdag 2 juni 2009

bra med regn trots allt

håller med alla om att man blir mycket piggare och gladare av sol och värme, men trots allt så behövs de regniga dagarna också. inte bara för att jag skall slippa vattna alla mina plantor och det nylagda färdiggräset =), utan också för att få någonting gjort i städväg inomhus. när det regnar kan jag med gott samvete bara vara inne och pyssla, rensa bland kläder, dammsuga, skura toaletter (inte kul dock) och fylla tvättmaskiner. under de senaste dagarna har det verkligen sett ut som ett bombnedslag här hemma. på morgonen så har vi lassat upp allt bråte på vår säng, för att överhuvudtaget kunna ta sig ut ur sovrummet, för att sedan på kvällen ösa ner allt på golvet igen för att kunna lägga sig i sängen. inge kul. så med andra ord, idag har jag städat, varit med liam och hälsat på hans blivande dagisfröknar (jättegoa) och nu på kvällen har vi även tagit en välbehövd sväng till ikea för att köpa nya sängkläder till våra sängar. återigen, en bra dag, trots regn.

1 kommentar:

Micaela sa...

Jättefina bilder!
Du har så rätt i att man behöver stanna inne vissa dagar och bara fixa. Dock va vi ju på stan idag så det blev inte av nu heller... Är i ett stort behov av dammsugning och klädtvätt. Tvätten är bokad imorn kl 14 så får se till att vi stannar inne imorn tills jag iaf dammsugit med.
Sov gott! Max hostar så jag inte kan sova... =(