lördag 20 juni 2009

mätt

Jag är så sjukt mätt! Och så sjukt trött. Men nöjd med dagen. Imorse när jag vaknade och såg det deprimerande vädret tappade jag suget totalt. Ville bara ligga kvar i sängen och dra täcket över huvudet. Men med en vild ettåring så är det omöjligt. Tog mig i kragen och gick med familjen till Linnes Sävja där det bjöds på dans runt midsommarstången och spelmän. Kul, i en timme. Sen blev det bara kallt. Gick hem, kollade på ett dubbelavsnitt av DH. Lite senare kom vänner och vi grillade, åt vaniljpannacotta, chips och godis. Eftersom vi sen tidigare tinat upp kräftor hade vi inget annat val än att äta upp dem med lite senare på kvällen. Efter det blev det lite spel. Nu är jag mätt. Gästerna har åkte hem, Liam sover, Zigges halsband gick sönder under hans kisstur och han passade då på att attackerade en annan hund, så nu vill jag bara gå och lägga mig. Men i stora drag, en bra midsommar trots det tråkiga vädret, som faktiskt kunde ha varit värre.
Fortsatt glad midsommarhelg...

Inga kommentarer: