måndag 8 juni 2009

händelserik dag

idag har vi (jag, liam och zigge) varit på en riktig långpromenad, iallafall tidsmässigt. liam gick själv näst intill hela vägen och då gäller det att inte ha bråttom (rätt stavat??). man kan hitta mycket roligt på vägen. rundan som tar ca 20 minuter i vanliga fall, tog idag 70 min. men vi hittade riktigt spännande saker. kottar, grenar och utblommade maskrosor mm.efter middagen tog vi, hela familjen en cykeltur till min mammas arbetsplats, som är en förskola. där testade vi bland annat på att göra lite cirkuskonster (som bilden nedan visar) och så gick vi deras tipsrunda som satt uppsatt runt hela gården. den innehöll bland annat stationer som: gå balansgång på en stock, krypa en stund, kasta kottar i hink och hoppa jämfota längdhopp =). vi hade himla roligt kan jag lova. zigge och liam hade nog roligast när vi kröp runt på marken.

1 kommentar:

Micaela sa...

Haha ha! Låter superkul, ser många roliga bilder i mitt huvud =)