onsdag 26 november 2008

Påklädningsgnäll

Idag började det på allvar. Det tar ju sin lilla tid att klä på en liten sprattlig kille med miniatyrkläder....inte konstigt egentligen att de gnäller, men stressad blir man. Men när det gått upp för pojken att vi skulle ut och åka pulka, ändrades humöret på två röda. För att kompensera upp att det nog inte blir någe mer snöskottning på ett tag, har jag hittat en ny aktivitet som jag kan utöva några dagar till som är lika fysiskt krävande....pulkadragning. Idag har jag dragit liam i pulkan runt kvarteret i 45 min. Jag hade helt enkelt inte mage att sluta, han var ju så nöjd och glad. Han e ju det finaste som finns!!


Ringde även försäkringskassan idag för att höra mig för hur många dagar jag tagit ut, det visade sig att jag tagit ut betydligt färre än jag trodde..jippi. Då kan jag skjuta fram ansökan om vårdnadsbidrag. Alltid något positivt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt otrolig. Annars brukar det vara tvärt om.