lördag 29 november 2008

Julpyntning och omplantering

Dagen har bestått i att (försöka) julpynta lite här hemma, lite svårt när man har en liam hängandes runt benen... Men julgardinerna fick jag stykta och upphängda i vardagsrummet och stjärnor uppsatta i alla fönster....det tackar man för!! (brukar aldrig ha julgardiner, men men, hade ett par hemma så) Medans lillen sov passade jag även på att plantera mina skott som jag bröt av från mina växter i vardagsrummet som började bli alldelse för höga. Klippte av topparna på alla och satte de i glas med vatten. Några veckor senare så hade alla skott fått en hel hög med rötter. Nu är det egna fina växter. Börjar bli ett växthus här hemma =)

Imorrn måste jag komma iväg till ICA. Har hela veckan tänkt på det men glömt. Ska nämligen fylla vår adventsljusstake med kaffebönor, blir jättefint. Gjorde det för några år sen också. Förra året fyllde jag den med små polkagrisar...ett tips, blir jättefint och så kan gäster få också!! Blir lite jobbigt då man har barn bara, svårt att få godiset att vara kvar längre än fem minuter.

Hej hej

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va duktig du är! =)

Anonym sa...

Ja du är så duktig. Såg att perlan hade sin stake fylld med polkagrisar men det kan ju jag glömma.