måndag 25 januari 2010

över förväntan

Nu har vi äntligen tagit tag i Liams läggningsrutiner. Sen igår så kommer vi inte att sitta/ligga bredvid honom tills han somnar längre, då vi egentligen adrig gjort det. Det har bara blivit så de senaste veckorna då han varit sjuk mycket och inte haft något eget rum. Men igår tog vi tag i det och det går över förväntan. Nu lägger vi honom bara, ger honom vällingflaskan och pussar om honom och säger god natt. Igår kom han upp en gång, då ledde jag bara in honom igen och det gick hur bra som helst. Idag somnade han på ca 4 minuter, till tonerna av Emil i Lönneberga. Nu gäller det bara att stå på sig om det mot förmodan skulle komma några bakslag.....och det gör det ju alltid =)

Imorrn blir det dagis för Liam, iallafall mellan 9-15. Men jag själv hostar som en gammal kärring och skulle antagligen skrämma iväg alla mina kunder, så jag blir tyvärr hemma iallafall en dag till. Så jag och Zigge får en lugn hemmadag, äntligen. Då ska jag passa på och bara vila och bli frisk. Dricka aloevera =)

Sov Gott

2 kommentarer:

Micaela sa...

Vad skönt att det går bra!
Nu är det vår tur at vara sjuka =( Eller Max iaf, jag är bara fruktansvärt trött.....

Hanna sa...

skönt att vila!
vad kul att höra att sovandet går bra! emil vågar inte gå ur sin säng själv, haha så vi får gå och hämta honom iaf =P
kamomillte är min last i förkylningstider. fungerar jättebra! vi är apförkylda allihopa här hemma. suck :(

jo! kalas för emil om ni kan, har lust och orkar den 13 februari kl 11.

kramis