tisdag 5 januari 2010

borde inta sängläge

Oj vad jag har jobbat idag. Liam skickade jag till sin farmor imorse vid 10-tiden och sen var det bara att köra igång. För er som inte vet så var tanken att byta tak i Liams rum. Och då tänkte vi även passa på och måla om väggarna. Så när vi bytt tak och gipsat på en vägg (för att kunna isolera lite extra)så kom vi på den briljanta ideén att även slita ut hans inbyggnadsgarderober också. De har sett hemska ut sen vi flyttade in, men har aldrig blivit målade. Då visar det sig att det inte finns någon vägg mellan Liams rum och det lilla rummet intill, utan de har bara ställt dit garderober och satt någon skiva bakom som de tapetserat på..... Vem kommer på någon så idiotisk idé???? Så nu måste vi bygga en ny vägg mellan rummen, vilket leder till att vi lika gärna kan byta taket i det lilla rummet också. Detta projekt blev genast 3 gånger så stort som det egentligen skulle blivit. Men men, det kommer att bli så fint.

Idag har jag slipat tak och väggar, mjukfogat skarver och målat tak och två väggar två gånger vardera. Känner mig mycket nöjd efter dagens prestation. Och så har jag typ träningsvärk i vänster hand och arm....

Imorrn fortsätter målandet, ska bli kul... =) Då blir det en fondvägg + en till vägg som ska bli fina.

Natti natti

3 kommentarer:

Micaela sa...

Jisses vad duktigt!! Det är skönt med sånadär projekt som man ser resultat av på en gång =) Snopet att det blev så mycket mer jobb bara...

Kramar!

Hanna sa...

Vad roligt!! :) Då får vi bjuda in oss och titta när det är klart.
Visst är det fantastiskt med hus! Allt blir så mkt mer än vad man tänkt sej.. Kramis

Micaela sa...

Hej! Borde frågat om det va okej att jag la upp Nickis-bilder på bildbloggen? Bara familj och nära vänner har lösenord dit.

Hoppas det kändes bra att va tillbaks i skolan?!
Massa kramar!