onsdag 20 januari 2010

host host

Liam hostar och hostar och hostar och har feber. Hela dagarna och nätterna igenom. Usch vad jobbigt det är. Tycker så synd om honom. Var och köpte hostmedicin idag (som smakar blää), men hur ska man få i honom det då??? Den smakar så mycket att man inte kan blanda den med något, testade stark saft, men nej!! Tillslut efter mycket tjat tog han den direkt från en tesked. Men gissar att det kommer bli svårare och svårare för varje gång. Någon som har något bra tips??

Så eftersom Liam är sjuk så var jag hemma från skolan igår. Idag har han fått vara hos farmor hela dagen. Känner att jag missar så himla mycket i skolan då jag är borta. Missar massa teori varje gång. Imorrn börjar jag dock 13.00 så då får M komma hem och byta av mig. Har 3 kunder imorrn eftermiddag som jag inte vill missa. Det är så kul nu för nu börjar kunder komma tillbaka som jag klippte för några veckor sedan. Kul när de ringer och bokar om just hos mig, då vet man ju med säkerhet att de blev nöjda förra gången. Har fått en hel del sånna kunder nu =) Det stärker självförtroendet.

Har själv färgat håret också =) Leka på skoltid....kul!! Blev riktigt nöjd. Nu är det mörkt!!

Tips på snabba och goda vardagsrecept sökes!!!

2 kommentarer:

Micaela sa...

Stackars =( Hoppas han blir bra snart! Vilken hostmedicin är det? Ni har inte provat en spruta då? Finns att få på apoteket, tror iaf inte vi betalat för våra. Då sprutar man in den i munnen på dom, reflexen blir liksom att svälja. Det är ju med tvång till en början tyvärr men Max vande sig fort! Han va ju iofs ett mer än ett halvår yngre när vi började... Min erfarenhet av obehagliga saker man måste tvinga barnen är att det bara är första dagarna, kanske en vecka, som det blir svårare och svårare. Sen vänjer dom sig och helt plötsligt går det bra! Dom är smarta, dom lär sig att dom måste och då är det inga problem.
Men alla barn är ju olika....
Hoppas ni får det att funka bra iaf!
Massa kramar!! Vill se bild på håret =) Eller se det live =)

Hanna sa...

vi får inte i emil någonting sådant. gick ett tag att blanda med vällingen men han är för smart för hans bästa *=P

kul att de ringer tillbaka! jag är inte alls förvånad! så stiger självförtroendet ett par pinnhål! superkul! :)

http://www4.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14377
Det här är gott! borde liam kanske gilla också. tips att späda ut c-f med något, jag personlighen tycker att det bli en ganska frän smak av bara c-f.

krya på liam! :)vi har sjukstuga här med... booring!