tisdag 12 januari 2010

Igång igen...

Och så var man igång igen. Med vardagen alltså. Kändes ovant att behöva gå upp 06.00 igen efter ca 3 veckors ledighet. Liam vaknade däremot pigg och glad 06.30. Helt perfekt. Vi hann knappt kliva innanför dörren på dagis förens han var borta. Stod kvar och pratade med personalen en liten stund, tills Liam kom in och gav mig en puss och tyckte att jag skulle gå =) Hahah....

Själv kände man sig som en riktig nybörjare så här första dagen i skolan. Började lite lätt....not... med foliéslingor. Men man ska sikta högt =) Det blev riktigt bra iallafall, även fast jag i början mest stod som ett frågetecken. Såg att jag hade slingor inbokade imorrn igen, det är bra för det behöver jag verkligen träna på. Själv så ska jag få mitt hår färgat av en klasskompis i nästa vecka. Ska nog göra det ännu lite mörkare....hmhm, ska fundera lite till =)

Nu är Liams rum färdigt. Äntligen!!! M satte dit nya fina socklar idag så nu är alla Liams grejer inflyttade, men inte han själv =) Vi ska åka till min bror, eventuellt i helgen, och hämta hem en säng. Så när den är på plats så ska även Liam flytta in i sitt nya fina rum och få sova i en riktig säng. Vi är så nöjda. Nu var det verkligen värt allt slit, och stök här hemma. Ska försöka ta några bilder och lägga upp när sängen är på plats också.

Ha en fortsatt bra vecka...

2 kommentarer:

Hanna sa...

Vad kul att det är färdigt! Skönt att slippa allt damm och skit :)
Blev väggen kvar ut mot hallen eller rev ni den?

Självklart får ni komma och snusa lite på bebis när den nu behagar komma. Om inte annat är det ju kalasdax för Emil i början på februari så då får ni gärna komma!

Kul att du blev nöjd med naglarna. Känns som om jag typ pratar hela tiden när vi gör naglarna. Du får säga till mej nästa gång om jag ska vara tyst =P Tror inte jag pratar så mkt med andra kunder som med dej =P

Kramis

Micaela sa...

Ska bli spännande att se resultatet!!

Om jag får nå pengar i januari så ska jag boka in en klippning i februari =) Skulle vara skönt, det växer så det knakar!!

Nej nu ska vi göra oss redo för dagis, ha en bra dag!!

Massa kramar!