torsdag 21 januari 2010

oboý och piggelin

Haft en bra dag idag, trots jobbig hosta. Började 13 idag, så en lugn morgon med lite mys i soffan med världens mysigaste men sjuka Liam. Därefter byte med m och vidare till salongen. Hade fullbokat i eftermiddag, det gillar jag. Har hellre fullbokat än att gå och såsa mellan kunderna. Jag blir bara trött och seg och stressar upp mig i onödan. Så idag var en perfekt em. Hade en dam, en herr och en barnklippning. Imorrn blir det en likadan dag. Ska bli kul.


Annars så är det sjukstuga här hemma. Liams hosta är ihärdig. Han sov dock konstant mellan 01- ca 06. Somnade då om och vaknade 08. Skönt. Det behövde vi nog båda. Att få i honom medicinen vart inte något stort problem. Eftersom jag själv också hostar så tar vi den tillsammanS. Först tar jag den och Liam tittar på, sen tar han den själv under mer eller mindre protest. Huvudsaken är att han tar den och det gör han. Han har de senaste 3 dygnen endast fått i sig saft, lite oboý(jag älskar oboý), ett bokstavskex, 2 tuggor banan och 2 piggelinglassar. Och vatten så klart. Hoppas det vänder snart.

Imorrn är det FREDAG!!!!

3 kommentarer:

Micaela sa...

Hanna K skrev så ofta i sin blogg att hon drack O'boy aatt jag va tvungen att köpa härom veckan. Har inte druckit det på år och dar men det va ju sjukt gott!!! =)

Hoppas han piggar på sig snart! Verkar som alla små barn jag känner är sjuka, bara Max kvar nu....

Kramar!

Hanna sa...

jag älskar pckså obóy! vi tre kanske får ha en liten oboydrickarkväll eller ngt =P

Micaela sa...

Tycker ovanstående kommentar va en bra idé =) Det hade varit väldigt gott med O'boy till knäckemackan men mjölken va slut....

Det är nog också en bra idé att avvakta med sängen. Bättre att kunna göra en kul grej av det än en ledsam grej. Tror ingen typ av förändring är bra när man är sjuk och trött!

Gå och lägga sig i tid ja.... Ska gå och göra mig iordning nu jag.
Sov gott!!