måndag 8 december 2008

Om julen...


I år är första året som jag faktiskt har tid att förbereda inför julen. Och i år är första julen på länge som jag känner att vi faktiskt ska fira jul för någon som uppskattar det, liam. Även om han är lite liten än så länge så blir det en annan känsla när det finns barn med på julen, då julen är lite utav en barnens helg tycker jag.
Som jag skrev tidigare så är jag inte mycket för att ha ett stort julfirande och tycker att julen är en ganska jobbig helg, då det är många förväntningar att leva upp till. Alla vill träffas, man ska fara hit och dit,man ska ha köpt spännande, passande julklappar till folk som i stort sett har allt de vill ha..hmhm, inte lätt.
Däremot så tycker jag att julen i sig är ganska mysig. Ljus lyser i varje fönster, luktar nybakat och man äter god mat. Vem tycker inte om det?!
Däremot så hatar jag stressen som alla människor får över sig inför julen, vilket till stor del är ens eget fel. Man har för höga förväntningar på sig själv...och det är jag mycket bra på...
I år ska vi dessutom fira jul här hemma i huset för första gången, så det gäller att ligga steget före för att inte kolapsa dagen innan julafton =)

Nu ska jag återgå till storstädningen...liam hjälper mig att dammsuga =)

Inga kommentarer: