söndag 7 december 2008

Knäck

För att stilla tristessen av att inte ha gjort något vettigt alls de senaste dagarna så fick jag för mig att göra knäck. Har aldrig gjort det förut, men det var lätt och vad goda de blev...mums!! Kul att julpyssla lite. Har aldrig bakat så mycket inför julen som i år =) någon gång ska väl vara den första.
Nästa projekt jag gått och funderat lite på är att göra hemmagjorda julköttbullar och frysa in. Har hittat ett recept som jag tror kommer bli super. Får se när det blir gjort. Sill är ju annars min favorit på julbordet, men det verkar lite mer avancerat, så där tvekar jag lite...

hej svejs..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vad du är duktig... Avis!!

Sov gott! Kramar!

ninalina sa...

Sill är inte så svårt. Vi gjorde egen saffranssill förra året! Gott!

Anonym sa...

Minns ett blogginlägg där du om jag inte minns fel berättar att du hatar julen... Du döljer detta väl må jag säga eller var det något du hittade på i stundens hetta ha ha. Julklappar, julbak, julmat...

Anonym sa...

Skönt att läsa att du bakar och fixar så mycket.
För visst ska man bli mätt även fast man inte är julfanatiker.
För min skull kanske......?