måndag 15 december 2008

Lång dag

Har precis avslutat i köket. Vet inte vad jag tänkte på men började med att rulla köttbullar kl. 19.00 och är precis klar...äntligen. Hade tagit fram smör på tining också för att göra kolasnittar, så en sats snittar blev det också.
Vet inte vad som hänt med mig här hemma. Så här huslig har jag ALDRIG varit förut. Visst är det kul att baka ibland, men undrar om det kanske är bristen på vuxenaktiviteter som sätter fart i huvudet på mig =) Kan bli lite segt att bara byta blöjor och leka med bilar och tåg ibland.
Men eftersom humöret för bakning och matlagning är på topp, så måste jag passa på innan jag ledsnar. Har köpt hem ingredienser till hemmagjord inlagd sill och morotskaka också. Är så jäkla bra att ha lite på lager i frysen då man får oväntat besök =)

Blev så inspirerad av alla frisörbesök,så jag var till min frissa här om dagen för att piffa till mig lite. Och "lite" var nog inte rätt ord... Hon fick fria händer (fråga mig inte hur det gick till) så hon färgade hela kalufsen mörkbrunt med lite rött i och inte nog med det så klippte hon en lång rak lugg på mig också. Måste erkänna att det känns lite ovant. Känner knappt igen mig =) Men är nog ganska nöjd ändå! Stolt om inte annat för att jag vågade! Tack för inspirationen!!

Nu ska jag stupa isäng....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow!!! Både till allt bak och håret!! Måste jag ju få se snart! =) Hoppas ni mår bra, Max bajsade bara korvar igår så jag är glad =) Vet bara inte hur jag ska införa riktig mat igen utan att riskera nåt....
Massa kramar!

ninalina sa...

Bra jobbat!!!!! Eftersom jag lade ut en bild på mitt hår, så måste du göra detsamma! Jag tror att du passar jättebra i det! BILD! BILD! BILD!