torsdag 26 februari 2009

Shoppingkväll

Igår lämnade vi av zigge hos min mormor och åkte sedan upp till gränby centrum för att titta på jacka och regnbyxor till liam. Insåg snabbt att detta inte var en vanlig kväll på Gränby, en hel del folk var det. Alla affärer var öppna till 22.00 och erbjudanden i varje butik. Med andra ord så vart det en helkväll för familjen i Gränby C. M köpte skor på stadium med 10% lägre pris och ett par finskor på Din Sko för 25% lägre pris, inte illa. Liam fick en jacka och byxor för 25% lägre pris på lindex. 21.00 åkte vi hem med en nöjd liam som somnade direkt i bilen, bara att lägga över i sängen när vi kom hem. Jag däremot kände att jag hellre går själv, i lugn och ro och tittar någon annan dag. Det har verkligen blivit jättebra uppe vid Gränby C så nu behöver man ju aldrig åka ner på stan längre.

Nu har precis Liams nya kompis Nora och hennes mamma från musikleken varit här och lekt. Liam och Nora är precis lika gamla (skiljer några dagar) och lekte jättebra tillsammans...kul att se. Blir ett besök hemma hos dem nästa vecka. De bor bara ett par hundra meter härifrån, kul med lite kompisar åt Liam som bor i samma område.

I helgen blir det ett nytt försök för mig och M att åka iväg till Romme för lite slalom. Liam ska få spendera lördagen med sin mormor och morfar.

1 kommentar:

Micaela sa...

Hej!
Vore kul om vi kunde hinna med en dejt nästa vecka, mitt i flyttpaniken! Min mormor kommer till Bergsbrunna ikväll och stannar tills vi flyttar. Den mesta tiden kommer hon nog va här och hjälpa till att packa men jag kommer nog vara i Bergsbrunna en hel del också. Har du tid nånting? Kanske till och med kommer idag, har inte bestämt mig än, Marcus ska på after work med jobbet, inge kul att sitta hemma hela dagen och kvällen. Hur som helst =) Hör av dig om du har tid nån gång!
Kramar och hoppas ni får mysigt i helgen!