fredag 25 december 2009

julen hittills

Tur att det bara är jul en gång om året. Nu har vi ätit julmat två dagar i rad och jag är så less. Synd bara att hela kylskåpet är fullproppat med rester som vi så snällt ska äta upp de närmaste dagarna. M klarar nog det mesta på egen hand, med zigges hjälp... =)


Julaftonen firade vi här hemma med min familj och idag har vi firat med m:s mammas familj. Liam har fått så mycket saker att vi nog skulle kunna slänga alla hans gamla. Och julen är inte över ännu... Han har fått tågbana, böcker, bilar, stor traktor med släp, duplo-fordon av olika slag, kläder, en jättemysig morgonrock, filmer, en hel snickarbänk med alla verktyg man kan tänka sig och sist men inte minst en jättefin trehjuling. Har sett att Liams favoritsak på dagis är just en trehjuling. Han sätter sig på den det första han gör när han kommer till dagis och sparkar sig runt. Den här är lite lägre också så han når ner bra. Men när han fick den igår såg jag att han nästan kan trampa. Så det kommer nog när som helst.


M är ute med några kompisar, själv sitter jag här med elden som sprakar i öppna spisen, liam som ligger och snarkar här bredvid mig i soffan, jag har precis ätit några skivor färsk annans och sett en hyfsat bra tjejfilm...kan det bli bättre (skulle vara om m var hemma också då).


Men nu är det dags att gå och lägga sig....jag lär nog få ta morgonpasset imorrn. Tror inte att m är så pigg på det efter ikväll =)

4 kommentarer:

Hannna sa...

haha nee han är nog inte så pigg imorrn bitti.. =P

ellerhur! synd bara att pizzorna här hos oss inte är så supergoda.. =( jag pallar nog julmat imorrn med, sen är det nog :)

c sa...

Oj oj vad mycket klappar han fått bebisLiam. Vi ska kalla honom så här hemma tills han blir 18. Ha ha

Micaela sa...

Hej!
Hade varit kul att ses men man kan inte alltid få som man vill... Är ju dock ledig fram till bebis bestämmer sig för att komma ut, och även efter det =) Så det är bara att hojta om du har tid!

Åt en grekisk sallad till lunch idag istället för julmatsrester =) Mumma! Blir eventuellt en pizza eller hamburgare imorn.....

Måste ses snart! Massa massa kramar!!!

Micaela sa...

Vi har sagt det alldeles för många gånger nu! Hur länge är du ledig från skolan?