söndag 20 december 2009

fjärde advent

Tänk att det redan är fjärde advent.....helt ofattbart!! Helgen har både varit bra och mindre bra. Det mindre bra är min jobbiga förkylning som gör att jag blir andfådd bara av att äta mat. Men bättre att det kom nu och inte om några dagar. Förutom detta så har helgen bara varit bra. Det har snöat, varit kallt, vi har varit barnlediga lördagkväll till idag vid lunch. Är det inte underbart så säg. Både jag och m vaknade till av ett ryck kl. 10.17 då m:s telefon ringde. Helt underbart att få sova helt ostört hela natten....det var inte igår. Även fast vi får sova ganska bra annars också så är det skönt att kunna slappna av helt och hållet och veta att INGET kommer att störa sömnen.
Annars så är det en lugn tid som väntar i form av jullov....ända fram till den 7 januari. JULLOV har ni hört något så bra =) Så nu ska vi leka i snön och åka massor av pulka. Däremot så har jag ännu inte köpt en enda julklapp, men har inte någon direkt press över det heller ska jag erkänna. Vi har bestämt att vi inte ska köpa så många julklappar i år. Julen är till för barnen, så det ska givetvis få julklappar. Jag själv är alldeles nöjd med att se alla barn bli glada över sina julklappar.

Så de kommande dagarna består av julavslutning i skolan imorrn. Därefter lite julförberedelser och lägga in sill. Jag älskar sill. Klä granen ser vi fram emot också såklart. Den står ute och fryser nu och väntar på att få komma in i värmen och få barra lite =)
---------------------------------------------------------------------------------
Micaela: Vi träffar gärna er på tisdag och leker lite. Det var alldelse för länge sedan =) (Jag hör av mig till dig!!)
---------------------------------------------------------------------------------

3 kommentarer:

Micaela sa...

Låter bra det =)
Kram!

c sa...

Jullov låter som en dröm.

Hanna sa...

jag älskar också sill! har du ngt eget recept på sill eller kör du vanliga? :) någon favorit? :)