tisdag 22 december 2009

dan före dan före dopparedan

Granen är klädd, den mesta julmaten ligger i kylen och julklapparna är inte ens påtänkta ännu...hmhm, undrar hur detta ska gå?! Vi ska inte köpa så mycket julklappar i år, men barnen ska inte gå utan. Julen är ju barnens helg.

Idag har Liam och jag varit till min skola på snabbvisit. Jag fick bastning av min lärare över Liams frisyr...hahaha. Så nu är även det avklarat. Han ser mycket äldre ut med kort hår. Bild kommer imorrn. Han satt så duktigt på sin tripp-trapp och tittade på Mora Träsk-dvd. Han fick den i födelsedagspresent och han älskar den. Vi står varje dag och dansar till musiken och gör rörelserna. "hoppa" kan han komma och säga, då vill han hoppa till "honky tonk"-låten =) han är så duktig!!! Han pratar så mycket hela tiden, fattar inte hur det kan gå så fort. Idag sa han "mål" och pekade på himlen...moln!!!! Teletabies är bra ibland. Han har lärt sig jättemånga ord från den filmen.

Idag har vi haft middagsbesök, alltid lika trevlig när de är här!! Liam fick en jättefin BillaBong-tröja av dem. De kom hem från Thailand igår, efter att ha varit där i 2 veckor. Jobbigt!!! Han fick även en jättetuff radiostyrd bil. Tack snälla ni!!! Imorrn ska m jobba sista dagen inför jul och jag och Liam skall förbereda lite inför dopparedagen. Oj vad det snöar ute nu. Mysigt!!! Det får gärna komma snö, men måste det vara så kallt. Det räcker väl med -5?! Vi hade -19,5 häromkvällen....burrrr!!! Inte ens Zigge ville gå ut!

God natt!!

2 kommentarer:

Micaela sa...

Vilket sammanträffande, Max utbrast också "mål" igår och jag gissar att han menade moln. Det han pekade på va dock all rök från kraftverket vi har sån fin utsikt över från vardagsrumsfönstret...

Har alltid fått rysningar av Teletubbies men det kanske är dags att låta honom titta på det då.....

God Jul och massa Kramar!!

Hanna sa...

God jul till er! Hoppas ni får en bra dag imorgon! Kramar