onsdag 30 september 2009

ögontrubbel och reklam

Huvudet upp, fötterna ner....tur det =) Dagarna avlöser varandra. Den här veckan vet jag inte riktigt vad som hänt. Svärmor hämtade Liam måndag och tisdag från dagis pga av mina ärenden och mamma hämtade honom idag. Men idag var det mest för att hon slutar tidigare än mig på onsdagar och då behöver inte Liam gå lika länge på dagis. Kanon. Mina ärenden har berott på att jag varit tvungen att införskaffa mig glasögon och linser. Vilken djungel det är att välja glagögon. Finns en hel uppsjö att välja bland. Tillslut tog jag bara ett par. Men just nu är mitt största problem hur jag ska lyckas lära mig få i och ur linserna. Blir så frustrerad varje gång att jag nästan börjar gråta.... Det är sååååå jätteobehagligt. Men jag hoppas verkligen att jag kommer in i det snart...och det väldigt snart. Jag ser bra utan både linser och glasögon men jag har tydligen ett litet brytningsfel på ena ögat som gör att ögonen blir väldigt ansträngda och jag får huvudvärk, blir yr och kan ibland må lite illa.

I övrigt så flyter skolan på och vi ska klippa våra första kunder på måndag. Känns lite pirrigt men det kommer gå jättebra (min kund kanske läser detta =)!!! Hihi!! Så om det är någon därute som behöver snygga till frisyren snart för en billig penning...hör av er!!! Även om ni så bara vill toppa det lite. För vet ni hur viktigt det är??? Slitage och kluvna hårtoppar "äter" upp håret nerifrån och slutar ofta med att man behöver klippa bort mer än vad man lyckats spara ut den senaste tiden...tänk på det alla ni som vill spara på längderna =) Så passa på medans ni får elevpriser... =)

Nog med reklam för idag.......

2 kommentarer:

Micaela sa...

Som sagt, I'm all yours!!! =)

Hanna sa...

aaah samma som jag då med andra ord, men jag hade ganska ordentligt brutningsfel. på långt håll.
har inte brytt mej om linser, känner du att du behöver det?
iochmed allt fildamm så skyddar det ögonen jättebra.
dyr nota? hua sa jag förra julen när jag blev tvungen att ha mina glasögon.

hur går det med dina naglar?