onsdag 16 september 2009

"liten uppdatering"

Nu var det länge sedan jag skrev något här, så en liten uppdatering vore på sin plats. Ja, studierna till en (förhoppningsvis) ny och spännande karriär är påbörjade. Och det är så jätteroligt, inspirerande, seriöst, trevliga normala människor med rätt inställning och en massa positiva attityder. Varje dag när jag vaknar så är jag glad och förväntasfull över vad dagen har att erbjuda. Och varje dag när jag går och lägger mig är jag nöjd och inspirerad över vad jag fått lära mig/uppleva under dagen. Är stolt över mig själv att jag vågade ta steget ut på okänd mark och tacksam att jag fick den här chansen. Det är aldrig för sent.

Så klippteknikerna filas det på för fullt, vi pratar mycket om vem man är som person, vad man utstrålar och vad man bör tänka på i kommande möten med kunder och med alla människor man möter. Vi pratar om "vem är jag" och "vad vill jag utstråla". Hur vill jag uppfattas och vad kan jag göra åt det. Vi har personlig coatchning varje vecka för att få vägledning i sin personliga utveckling och för att man ska få ut så mycket som det bara går av utbildningen. Lärarna är kanon och så även mina "klasskompisar" som alla är i varierande åldrar, vilket också känns jättebra. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag absolut ingenting att klaga på. Jag mår toppen och trivs kanon. Det känns skönt i själen att ÄNTLIGEN ha hittat något som jag verkligen vill göra och blir inspirerad av. Trivs man på jobbet/skolan så faller så mycket annat också på plats. Så har det vekligen varit för mig hittills.

Idag skulle vi få åka på en "hemlig utflykt". Så idag har vi varit och utövat yoga hela dagen och pratat hälsa, träning, mat och välmående. Har tidigare varit på yoga ett flertal gånger, men inte riktigt blivit vän med det sättet att "träna". Men det här var riktigt jobbigt, kul och skönt för kroppen. Verkar finnas hur många olika typer av yoga som helst. Så nu ska vi försöka få in även detta på schemat i skolan. Vi övar inte bara på klippteknik som ni kanske redan märkt. För att bli riktigt bra, och för att trivas med sitt yrke så måste man må bra i kroppen och mentalt. Vi jobbar och pratar om alla delar. Behöver jag säga att jag trivs...=)

Liam trivs bra på dagis och Micke har startat upp sitt eget och jobbar på. Ja, så ser mitt liv ut för tillfället. Dessutom så stormtrivs jag i mina långa fina naglar, som fortfarande sitter fint. Ska bättra på dem nästa vecka. Oj så sjukt positiv jag låter, men det är precis så jag känner just nu och jag mår så bra av det!! Och det ska jag fortsätta med, för inte blir jag gladare av att gå runt och klaga. Nu är det slut med det.

Mitt nya liv har börjat.... =)

3 kommentarer:

ninalina sa...

Kul att det verkar så bra!!

Micaela sa...

Fy sjutton vilket härligt inlägg!!! Ögonen tårades, sådär vill jag också känna... Hoppas jag kommer dit någon gång!

Ska svara lite mer på din kommentar senare, nu måste vi börja göra oss klara för dagis!

Massa kramar! Saknar dig!! Skulle behöva få inandas din positiva energi litegrann =)

Hanna sa...

Vad kul att höra att allt är på topp! :)

Vart gjorde du naglarna någonstans?