måndag 17 augusti 2009

grubblar...

Kan inte sova. Var så trött när jag gick och la mig vid 23-tiden. Men inte hjälpte det inte. Tror det är för mycket som snurrar runt i mitt huvud just nu. Den stora förändringen jag skrev om tidigare börjar så smått närma sig, vilket innefattar dagis för Liam och heltidsstudier för mig i ett år framöver. Hur ska detta gå? Från att ha varit mamma hemma på heltid, utan några tider att passa i snart 2 år, till att leva i en vardag där hela dagen, från morgon till kväll, enbart handlar om tider. Vill inte. På samma gång som jag vet att tiden hemma med små barn bara är en underbar tidsbegränsad period i livet (som nu börjar lida mot sitt slut). Jag är övertygad om att den här förändringen kommer gå jättebra, men som sagt allt nytt är lite skrämmande. Ett år går fort, speciellt när man kommer göra något helt nytt som inspirerar en på nytt för var dag som går.

Skulle verkligen behöva sova.

M börjar jobba imorrn, efter att ha varit hemma med oss i 4 månader. Liam börjar sin inskolning på dagis på tisdag. Jag börjar studera den 7 september och Zigge, ja, han stackarn, vad ska hända med honom. Många frågetecken än så länge. Bara framtiden kan utvisa hur det kommer bli.... Detta är nog förklaringen till mitt snurrande huvud och mina sömnsvårigheter. Hoppas alla funderingar snart faller på plats så man kan få sova ordentligt igen...

Nytt försök... Sov gott alla....

3 kommentarer:

Hanna sa...

Vad trevligt!! :) a kolla almanackan och höra med a så återkommer jag :) låter jättekul!

vad ska du plugga för nånting? Tror det kommer gå jättebra alltihopa men som du säger man har lite ångest och tankarna snurrar runt runt runt..

´Hoppas du fick sova ngt! Kramar

sofia persson sa...

Hej Vännen! har nu mailat bilderna på Alvis säng:) oroa dej inte nu,det här kommer bli super kul ju.Tänk på att man är ju aldrig helt nöjd som människa så det är nog inget konstigt att känna så dära:) Kram till eran fam från våran! Sofia

Micaela sa...

Lätt att säga men allt ordnar sig ju alltid på något vis!
Hoppas det känns bra inför morgondagen!!
Massa kramar!