tisdag 7 april 2009

Stegräknare och spikmatta

Fick en stegräknare nu när jag fyllde år. Skulle ju bli kul att se hur många steg och framför allt hur långt jag faktiskt går en vanlig dag. Satte på mig räknaren igår morse. Den slutatde på 14936 steg vilket är lika med 10,38 km. Nästan 1,4 mil. Helt sjukt. Nu förstår jag varför jag inte orkar träna på friskis längre. Nästan hela sträckan var också promenader, annars kan man ju tänka sig att man går runt mycket när man är hemma och det är väl inte direkt någon träning. Men igår lång jag faktiskt i solstolen på verandan och småslumrade i 1,5 timme medans lism sov middag. Kul grej, stegräknaren.

Fick också en spikmatta. Ska tydligen vara den nya innegrejen i yogavärlden. Var lite skeptisk men väldigt nyfiken då typ hela min släkt har en nu =) Testade igårkväll och jag måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Låg ca 20 minuter. Efteråt kändes det som man varit på massage. Hela ryggen var varm och mjuk och man kände riktigt hur blodet cirkulerade runt i kroppen. Tack för presenterna.

Nu ska jag ut och till solstolen innan liam vaknar! Hej hej


2 kommentarer:

ninalina sa...

A har också provat spikmatta och tyckte det var skönt. Jag tycker det verkar lite läskigt.

c sa...

Vad kostar en spikmatta?