torsdag 23 april 2009

Allvarligt...

...hur orkar ni som jobbar 100% också uppdatera bloggen??? Det är för mig en gåta. Ska jag jobba och fortfarande hålla denna blogg vid liv så måste jag nog ta tjänstledigt för att överhuvudtaget orka logga in på min blogg. Har jobbat 2 dagar i rad och mitt huvud känns tugnt som ett bowlingklot.

Måste bara få klaga lite. Under dessa planeringsdagar så har det gått som en "röd tråd" kan man säga, vilket har varit: konflikthantering, samtalsteknik och att kunna ta och ge beröm. Första dagen avslutades med att alla fick varsitt blankt a4-ark att skriva sitt namn på. Sedan skulle alla gå runt och skriva något positivt, (helst som hade med arbetsinsatsen att göra) om var och en av sina kollegor. Dessa papper vek sedan cheferna ihop och la i röda fina kuvert och dessa delades sedan ut till sin ägare i slutet på den andra dagen. Cheferna menade på att man sedan kunde ta fram detta kuvert någon dag då man känner sig lite nere och då förhoppningsvis bli glad av att läsa kommentarerna. Av ren nyfikenhet öppnade jag kuvertet när jag kom hem och jag är glad att jag gjorde det nu för inte blir man så speciellt glad över att läsa att det står trevlig ca 10 gånger, snäll ca 10 gånger och typ lättsam att jobba med en gång. Är det fantasin som tryter hos kollegorna eller orkade de inte skriva något mer personligt. Alternativet är ju att jag kanske är så fruktansvärt tråkig att ingen hade något mer personligt att skriva?! Snacka om opersonligt!! Även om man inte känner personen så kan man väl anstränga sig lite bättre. Mitt kuvert ligger redan i den gröna sopptunnan på gården. Nu har jag fått uttrycka min åsikt om denna övning...KUL med stora bokstäver!! Hoppas mina kollegor som läser detta fick lite mer personliga kommentarer så övningen inte var helt bortkastad!! I övrigt så har dagarna varit givande, delvis intressanta och smått förvirrande (för att undvika ordet trevligt).

3 kommentarer:

ninalina sa...

Var glad att du inte fick "sådär" på din lapp - det fick jag sist vi gjorde liknande övning. =)

c sa...

Jag fick rolig ungefär en miljon gången. Kanske skulle bli stå upp komiker eftersom jag är så sjukt rolig.

Micaela sa...

Nu har jag promenerat förbi er två gånger idag utan att sett skymten av er! =( Bilen va borta nu på kvällen men tidigare på dagen så stod den där. Hoppas ni haft det bra i sommarvädret!!