fredag 12 september 2008

Hösten är här

Har idag insett att hösten faktiskt är här för att stanna. När jag i förmiddags var ute på min dagliga promenad med Liam och Zigge...då slog det mig....löven börjar falla, våra päron och äpplen ligger i drivor under träden och luften är så där härligt lätt och frisk att andas in... Hösten är ju faktiskt bra mysig ändå. Men lite ångest får man ändå när man tänker på hur många mörka och kalla dagar vi skall genomlida innan ljuset och värmen återvänder!



Har just precis nu kommit in efter att ha klippt gräset, krattat grusuppfarten, plockat upp ca ett ton päron och äpplen som rammlat ner från träden och spolat av verandan + trappen från all jord. Äntligen så är även gången fram till entretrappen färdiglagd. Så nu ÄNTLIGEN så kanske man slipper dammsuga upp flera liter jord och grus i hallen var eviga dag. Bilder på detta kommer en annan dag.

Nu ska jag övergå till att städa inomhus...jobbet tar aldrig slut...

Kram på er...

3 kommentarer:

ninalina sa...

Bra jobbat! Zigge är verkligen söt! Ser fram emot lite bilder på huset!

Anonym sa...

Hej smulan!
Super fin blogg:) nu kan jag snoka i din med:)
Allt bra med familjen? Hälsa alla och se till att dra er hit nån helg och ev sova över kanske??:;)
Kram Sofia,Mackan och Alva

Anonym sa...

Jag ser också fram mot fler bilder från huset. Kram