tisdag 16 september 2008

Knottror och rådjur

Ny vecka,nya måsten...tänk om det kunde komma en vecka då man bara kan vara, göra vad som faller en in, en vecka som kommer spontant så man inte hinner planera in en massa saker. Alla ser vi fram emot semester, men den är ju också fylld av en massa måsten. Måste hinna träffa den, måste hinna städa upp där osv. Kanske hela livet egentligen bara är en massa måsten?! Vi kanske bara tror att vi gör saker vi vill, men egentligen så är det ett måste för att vi skall må bra....nu har jag snurrat in mig :)

Idag har jag tagit min lilla lurviga till veterinären. Upptäckte igår att han hade en massa små knottror och sår i hårbotten. Visade sig idag att han har någon lindrig form av någon hudinfektion. Så nu skall han bada och schamponeras in med ett specialschampo varannan dag i tre veckor....yes.... Och detta besök var inte gratis kan jag meddela. Passade också på att vaccinera honom när jag ändå var där. Nu ligger han helt utslagen på sin filt i soffan. Vi har nyss kommit in från en lååååång och skön skogspromenad. Zigge passade då också på att jaga in ett stackars rådjur i skogen...
Imorrn fyller m 25 år. Mitt ständiga problem är vad man skall ge i present. Tänker dock inte skriva här vad det blir, han brukar smygläsa min blogg lite då och då..:) Så imorrn blir det lite släktfika här!

Nu ska jag kika lite på tv innan jag går och lägger mig. Jag har varit så jättetrött de sista dagarna...usch, det är väl mörkret och kylan kanske som bidrar. Men imorrn ska vi till öppna förskolan och leka lite om Liam är lite bättre i förkylningen. Här är lillkillen då vi var på ÖF förra veckan. Han blir helt lyrisk när han ser alla leksaker.
Vill också passa på att skicka en massa lyckönskningar till mina bloggkollegor som är ute och gör vägbanorna osäkra :) Lycka till nu Grabbmamman och nina-lina, jag håller båda mina tummar för er...
Kram på er...

1 kommentar:

ninalina sa...

Tack!! Det gick ju vägen! Känns lite som ett dåligt skämt att man numera ska kunna köra helt själv och ta beslut själv på vägen...