lördag 14 november 2009

tröttare än någonsin

Om det är någon som de senaste veckorna försökt kontakta mig via sms eller liknande men ej fått något svar så ber jag om ursäkt... =) Jag måste helt enkel ha fullt i huvudet. Kommer inte ihåg någonting längre. Jag kan få ett sms och tänka att jag svarar på det där om en stund (om jag är upptagen med något, som jag oftast är) men den där "stunden" blir lätt till en dag, två dagar och sen är det borta. Och sen så är jag så trött så jag räknar ner timmarna från det att jag går upp på morgonen till jag ska få gå och lägga mig igen. I går gick jag och la mig 21.00, gick upp 07.30 idag och tog en timmes middagslur vid 15. Ibland kan man ju vara trött för man sover för mycket......om det ändå vore så just nu!! Veckorna går så fort att jag inte ens hinner blinka. Om fem veckor är det jul...är det fem veckor förresten??? Ojoj...suck!!

I skolan går det iallafall jättebra. Det är nog den som tar all min energi just nu. Det är så mycket nytt och så många pirriga nerver som får jobbar varje dag. Snart ska vi gå in på ett nytt kapitel....färgteori!! Vi har redan fått testa på lite smått, men snart blir det på allvar. Även hårförlägning ligger på schemat...KUL!!

Liam börjar bli en stor pojke nu. Han lär sig flera nya ord för varje dag och han kan saker som man inte hade en aning om att han kunde. Man har så roligt när man är med honom och han har verkligen sinne för humor. Han skojar och busar medvetet och man ser verkligen hur stolt han blir när han visar saker han lärt sig!! Han har hittat en favorittjej på dagis...ANNA. När vi går till dagis och han ser henne ute på gården så ropar han högt...NANNA, så alla på hela gården vänder sig om och kommer springande, ropandes...nu kommer Liam, nu kommer Liam!! Då blir han genast generad =) men han är så söt!! När han ska gå hem så vinkar han till alla och ger slängpussar åt både höger och vänster!! Han är en riktig glädjespridare! Min lillkille!! Och snart fyller han 2 år. Ett litet kalas tänkte vi ha för Liam och hans kompisar!! Vi har varit på 3-års kalas idag och Liam stortrivdes. Många barn och många nya leksaker. Efter 4 timmars kalas vart det lugnt här hemma några timmar. Även jag passade på att sova lite...väldigt skönt!!

Nu babblar jag riktigt!! Ha en fortsatt trevlig helg i vinterrusket!!

2 kommentarer:

Micaela sa...

Skönt att höra att du lever i alla fall! =) Tiden går fort, alldeles för fort på många vis, men också alldeles för sakta på andr vis. Knasigt. Sömn är nog det enda jag önskar mig i julklapp....
Massa kramar!!

Hanna sa...

Fantastiskt att se vilken bra koll de har och alla saker man inte visste de kunde! De lär sej massor på dagis verkligen!! :)

Kramar