söndag 29 november 2009

1:a advent

Ja och så var det 1:a advent! Tiden bara rusar fram, snart vänder det och blir ljusare. Svårt att tänka sig nu dock. Igår kl. 22 började julpyntandet här hemma. Eller julpyntande är väl att ta i. Adventspynt passar bättre. Här kommer inga tomtar in än iallafall. Men stjärnor i fönstren och en fin ljusslinga pryder nu gången fram till huset.

Resten av helgen har jag ägnat åt mina ungdomar på jobbet. Det har varit en kanonavslutning på terminen för oss, personal och tjejerna. Igår hade vi besök av en grymt duktig dansinstruktör. Vi fick bland annat testa på olika typer av latinodanser, afrikanska danser och magdans. Det var jättesvårt men ojoj så roligt och svettigt. Jag tyckte redan när jag såg dansintruktören att det var något bekant över henne. Det visade sig sedan att vi är uppväxta på samma gata (där våra föräldrar fortfarande bor kvar) och att vi lekte när vi var små. Världen är liten.

Förra helgen var vi med skolan i Draget på Dragetdagarna och stod och klippte besökare gratis. Lärde mig så mycket. Hann klippa 5 personer, alla mer eller mindre konstiga. Det verkar inte riktigt vara normala människor som kommer och klipper sig gratis i en galleria när det står ett antal personer och tittar på......jag skulle själv aldrig utsätta mig för något liknande. Men mina klippningar blev jättebra. Självkänslan steg ytterligare något!!

Nu ska jag, Liam och M baka pepparkakor innan M ska iväg på innebandymatch. Ytterligare en dag som "förstörs" av denna sport. Måste denna aktivitet alltid hamna kl.15 på en lördag/söndag eller en fredag kl.17. När ska man kunna göra något med hela familjen??

Ha en fortsatt mysig 1:a advent alla.........

2 kommentarer:

c sa...

Ja här i familjen är det ju innebandy lördagar kl 13 vareviga vecka. Så jag vet hur det är. Sen är det ju 17 möten i veckan typ.
Kul att jobbhelgen var lyckad.

HAnna sa...

jag vet precis. oftast jag som pajjar stämningen och ska åka på match. MEN kanske blir ljusare när alliansen stänger och nya hallen blir klar. det är för många lag som ska ha matcher i allianshallen att man får ta de tider som finns. tyvärr.
varfaktiskt och tittade på en match idag i alunda. metropolen.