onsdag 25 november 2009

hoppas hoppas

Idag är Liam och mamman vaccinerade mot nöff-sjukan..... Så nu är det bara att hoppas på det bästa. Har lite ont i armen men mår toppen annars! Hämtade Liam kl 14 på dagis för vidare färd till bvc. Hade ställt mig in på lååång väntan. Kommer in till ett helt tomt väntrum. Bara att fylla i blanketten och gå in. Trodde inte att jag skulle få något vaccin då det var avsett för barn mellan 1-2 år. Men ibland ska man ha tur. De hade laddat upp med vaccin för alla barn i området med den åldern men endast drygt hälften hade kommit så nu var det fritt fram även för mammor och pappor. Så nu slipper jag stå och köa. Skönt det!! Nu kommer tankarna.....gjorde vi rätt??? Den dagen den sorgen.....

2 kommentarer:

Hanna sa...

ja du.. hur ska man veta. det är ju bud åt olika håll hela tiden! emil börjar bli feberfri så kanske på fredag att jag kan vaccinera honom..

Micaela sa...

Max fick sin spruta igår! Idag blev jag hemringd från dagis för att han var supertrött och bara jätteledsen... Nu ligger han och sover som en stock i sin säng. Hur mår Liam? Vi kom också in i ett helt tomt väntrum!!! Jäkla lyx! Dagen innan hade tydligen varit katastrof med kö långt ut på gatan och inga parkeringsplatser...

Hoppas ni mår bra båda två! Blev ju väldigt förkyld när jag fick sprutan men jag hade ju redan förkylningen i kroppen innan, annars mådde jag bra!

Massa kramar!!