måndag 30 mars 2009

Måndag

Som vilken måndag som helst. Varit på möte på jobbet. Skönt att komma iväg hemifrån lite faktiskt.
Måste bara berätta.....skulle ringa löneassistenten idag pga av att jag ej fick hela lönen denna månaden utan bara ob-tillägget. Ringer kommunväxeln och frågar efter nummret till denna kvinna(vill inte skriva ut namnet). -Nej, det finns ingen med det namnet, är du säker på namnet? Det slutar med att hon kopplar mig vidare till lönekontoret. Jag ställer samma fråga där, varpå kille i andra änden blir helt tyst. - Nej, hon har varit borta länge hon, svarar han väldigt försynt. Vad då borta tänker jag?! Då visar det sig att hon dött för typ ett år sedan....jobbigt läge!! Jag har ju inte ringt henne sedan jag slutade jobba, så hur skulle jag kunna veta?!

Sov gott!!!

4 kommentarer:

ninalina sa...

OJ! Vad pinsamt! Chefen gick ut på ett APT i höstas och berätte för oss att hon gått bort och att vi fått en ny löneassistent.

Hoppas du fick tag på rätt person att prata med.

c sa...

Man får ju inte heller ringa löneassistenten längre utan bara mejla. BRA VA! Ingen personkontakt inom komunen i onödan.

Micaela sa...

oj, jobbigt....

ninalina sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du haft en bra dag!