måndag 5 oktober 2009

stor dag idag

Ett stort steg för lilla mig idag. Idag har jag klippt min första kund. Och bra blev det!! Vi började dagen med att "boosta" oss själva, genom att berätta för gruppen vad vi är bra på, vad vi kan och vad det värsta är som skulle kunna hända. Att någon kund går hem med avrakat hår...nej inte så troligt. Och om det skulle hända så växer ju håret ut igen.....hahaha...värre än så är det ju inte =) Allt går att rätta till!! Sen fick vi våra egna midjebälte med diverse verktyg......proffsigt!! Kl 13.00 kom kunderna och kl 15.15 var vi klara. Haha, dryga 2 timmar för att toppklippa....men så noggrant som kunderna blev klippta har de nog aldrig blivit förrut. Vill man ha en ordentlig genomgång av håret ska man definitivt gå till en elev. Där blir varje hårsstrå granskat av både elev och lärare. När vi väl var färdiga och våra kunder lämnat salongen fick vi blomma och kort av lärarna där vi välkomnades in i frisörbranschen......jag blev rörd =) Har nog aldrig fått så mycket uppskattning och beröm av någon lärare/kollega förut som man får av våra nuvarande lärare och klasskompisar....självkänslan stiger för varje dag!! Så nu sitter jag här, nöjd och glad, över min första riktiga dag på mitt framtida "jobb"....och det känns så rätt!! Hoppas denna känsla stannar lääääääänge......

3 kommentarer:

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Åhh vad kul för dig!!! Det känns så skönt att veta att man valt rätt bransch:) Kram kram

Hanna sa...

Jag bara ler när jag ser bältet. Vet precis!! Så kände jag med när jag fick filar och penslar :)
Alltid kul med uppskattning! :)

Nej, salongen där kursen var är full. Hade varit fanastiskt att få vara där, men de är de bästa i uppsala och kräver någon med mera erfarenhet.
Ser mej faktiskt om efter lokal. Har kikat på blocket bl.a idag, får se om jag vår napp på något :)

Ingenting i butiken faktiskt, det jobbet fick min kompis ta :)

Micaela sa...

Åh vsd avundsjuk jag blir! Och glad för din skull att du hittat nåt du tycker om!!! Ska bli kul att bli klippt av dig =)

Nej nu är det dags att få lillkillen att somna!
Hur ser er helg ut? Vet iofs inte riktigt hur våran ser ut... Tänkte be päronen om barnvakt nån kväll och sen kanske vi ska fika med johanna och björn nån gång. Men det finns ju ännu tid över!

Massa kramar!