onsdag 1 oktober 2008

Ostämda trummor o ofrivilliga promenader


( Liam i sin nya fina mössa)
Nu är jag äntligen tillbaka efter en kort paus i bloggandet...

Denna veckan har bestått av ostämda trummor på "musiklek", portrettfotografering av Liam på ÖF och en hel del ofrivilliga låååånga promenader med vagn i uppförsbacke!! Skämt å sido... veckan har varit fullspäckad. Jag känner mig just nu som en "sån där" mamma som skulle kunna vara hemma hur länge som helst med sitt barn.....det är bara såååå kul. Mitt liv cirkulerar just nu runt Öppna Förskolan. Jag vet, det låter fånigt, men det är så himla kul. Liam är helnöjd = helnöjd mamma! Men ett litet minus för att min lilla bebis inte är så liten längre, så vi får inte längre gå på Babycaféet på torsdagar...ååååå det är ju så mysigt där..... Men då får jag tillfälle att på torsdagar åka ner på stan och kika runt lite!



Imorrn är det i allafall Babycafé för sista gången sen kommer M hit med sitt lilla busfrö, vi tänkte försöka äta lite lunch om våra små troll tillåter det. Zigges tjejkompis Indra kommer också med, så han blir nog helnöjd!!

( Liam leker i sitt nya lektält )



( Zigge har tagit den platsen i sängen som han tycker att han förtjänar...mattes huvudkudde )

2 kommentarer:

ninalina sa...

Kul med ett inlägg! Låter som om du har det ganska bra på mammaledighet!

Min fantastiska sambo fick prestationsångest när jag talade om att du blir överöst av skor och smycken av din kille... så han bjöd på gott skaldjursfat från Hambergs. Rekommenderas starkt! Man kan äta där eller beställa för avhämtning. Vi firade mitt körkort.

C sa...

Du är ju för underbar.
Jag och ninalina skulle behöva en promille av din positiva inställning. Inte fanns det öppna förskolan varje dag på min tid. Då fick man minsann sitta hemma och dega.